איך להרוויח כסף מתוכניות שותפים

תוכניות שותפים הן כבר מזמן לא דבר חדש ברשת האינטרנט, ויש כבר לא מעט אנשים בכל רחבי העולם שעושים מהן לא מעט כסף מדי חודש. יש מספר דברים שצרים לדעת לגבי עשיית כסף באינטרנט מתכניות שותפים כדי להתחיל בצורה נכונה ולהמשיך בעקביות תוך התייחסות למתחרים וכיו'.

מה זה בכלל תכנית שותפים

רבים מאלו שאולי כבר שמעו על תכניות שותפים, עדיין לא לגמרי מכירים את התחום או מבינים מה ניתן להרוויח מהן. באופן הכי פשוט נסביר שתכנית שותפים מאפשרת למצוא מוצר או שירות כלשהם ולשווק אותם ע"י אתר אינטרנט, סרטונים, רשתות חבריות ועוד. ברגע שגולש מבצע פעולה שקשורה לפרסום מוצר או שירות באתר מסוים, כגון מילוי פרטים או רכישה, מי ששיווק את המוצר או השירות מקבל עמלה או חלק מסכום הקנייה.

היום כמעט בכל תחום ניתן למצוא רצון של שני צדדים להיות חלק מתכנית שותפים שבמסגרתה מקבל בעל אתר מסוים קישור (שיכול להיות גם מבצע מכירות כלשהו) אותו הוא ממקם באתר שלו. כך בעלי אתרים רבים עובדים ישירות או דרך מתווך עם גופים מסחריים שרוצים לשווק טיסות, מוצרי חשמל, עבודות שיפוצים, טיולים מודרכים, אטרקציות ועוד.

איך בוחרים מה לשווק

מאחר ומדובר על עולם שלם של שירותים ומוצרים, שחלקם מוחשיים וחלקם וירטואליים, הרי שלעתים קשה לבחור מה רוצים לשווק. לכן חשוב להבין שמעבר לקשר אישי מסוים או היכרות רבה עם תחום כלשהו, יש להתייחס לעוד פרמטרים אם רוצים להרוויח כסך באינטרנט מתכניות שותפים.

  • יש לבדוק מהי רמת התחרות בשיווק מוצר או שירות כלשהם, ואם היא גבוהה אז או שמוותרים עליה או שיודעים כיצד להתמודד איתה (למשל באמצעות קידום בגוגל למשל).
  • יש לדעת במדויק מהן הדרישות וההגבלות בכל תכנית שותפים ולפעול במדויק בהתאם להן. אחרת ניתן לסבול מהשעיות, ממניעה של תשלום ועוד.
  • יש לברר מה גובה העמלה שמקבלים על ביצוע של כל פעולה, כדי לדעת היטב כמה שווה לאתר מכירה של מוצר כלשהו או הקלקה על הצעה לשירות מסוים. 

היכן כדאי לשווק מוצרים או שירותים

גם מוצר טוב וגם שירות איכותי צריכים להיחשף לכמה שיותר גולשים, ולכן יש לדעת היכן כדאי לשווק כל דבר בדרך להצלחה בתכנית שותפים:

אתר או בלוג

בניית אתר והקמת בלוג הם דברים חשובים כדי להציג מידע איכותי ומקורי לגבי מה שמשווקים, אך יש להבין שחשוב מאוד לדאוג לקידום שלהם (קידום אורגני ע"י תכנים כתובים או קידום ממומן ע"י Google Ads למשל) כדי שהחשיפה באמת תהיה גדולה.

רשתות חברתיות

לרשתות החברתיות יש כוח עסוק ברשת האינטרנט, ולכן אנו רואים כיצד רבים יכולים היום לשווק בקלות רבה מוצר מסוים בפלטפורמה כמו אינסטגרם למשל. לכן פתיחת דף פייסבוק או שיווק דרך הדף האישי, יצירת ערוץ יו טיוב, וכמובן הקפדה על חשבון אינסטגרם פעיל, הם דברים שיכולים לסייע רבות לשילוב פרסומות ואלמנטים שיווקיים אחרים במסגרת של תכנית שותפים.

מה שחשוב לעשות זה לא להגזים עם הפרסומות ועם הקישורים השיווקיים, לא להציק לקהל היעד עם ספאם כזה או אחר, לספק מידע אמין ואיכותי, ולנסות לפנות לקהל יעד מפולח בצורה ממוקדת ואישית הרבה יותר.

עבודה עם רשימות תפוצה

מי שמצליח לצבור פרטים של גולשים רבים יכול ליצור רשימת לתפוצה של דיוור ייעודי כדי להציג בפני קהל היעד מוצרים ושירותים רבים של כל תכנית שותפים שהיא. עבודה נכונה, תוך שמירה על חוק הספאם בישראל, תאפשר הגעה ללקוחות פוטנציאליים רבים כדי להרוויח לא מעט כסף מתכנית שותפים רצינית.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.